10 de set. 2012

L´ALIMENTACIÓ DELS ADOLESCENTS

Els grans pilars en l´alimentació dels adolescents són:

1. Les proteïnes (carn, peix, ous, marisc, làctics o cereals+làctics o llegums+cereals) necessàries per al gran creixement i desenvolupament muscular, per mantenir una capacitat intel.lectual correcta i un bon estat de les defenses.

2. Els greixos, çes necesssari reduir l´abús de greixos en aquesta edat, especialment saturats a través de la brioxeria, els snacks, etc... i subtituir-los per greixos saludables com ara les fruites seques , l´oli d´oliva, etc... D´aquesta manera aconseguirem frenar l´avançs de malalties pròpies d´altres etapes de la vida com ara les cardiovasculars i, alhora, potenciar la salut i la joventut.

3. Els hidrats de carboni (cereals, patata, llegum, fruita, llet), com a font important d´energia. És important potenciar el consum de fruita fresca de 2 a 3 peces al dia, i que cada àpat contingui algun aliment amb hidrat de Carboni. És recomenable el consum de cereals integrals per la seva aportació en fibra.

4. Dosi alta de calories: Les necessitats de calories augmenten perquè tot aquest creixement es pugui desenvolupar correctament. De mitjana s´estableixen unes 2500-3000 kcal que estan determinades per l´alçada, el pes, l´activitat física i el sexe. Per això les noies han d´entendre que el seu cos necessita menys calories que els nois. Parlem d´una diferència d´unes 200 kcal. Aquest fet s´ha de d´acceptar com a naturañ, atès que el cos de les dones està preparat fisiològicament per un possible embaraç.