26 de des. 2013

ÀPATS NADALENCS

L'any ha passat molt ràpidament i ja hi tornem a ser, al voltant de les festes de Nadal i a l'inici d'un nou any. Aquestes festes tenen moltes connotacions de celebració en família i també de trobada amb amics i companys, i sovint cadascuna d'aquestes reunions es relaciona amb bons i abundants àpats: aperitius ben assortits, escudella i carn d'olla, canelons, capó de Nadal farcit, torrons i massapans, neules i tortells, etc. Si no vols passar te en aquests dies, llegeix el que diem a continuació...

Et suggerim...
  • Prioritzar les postres a base de fruita fresca, ja que, després d'un àpat contundent, s'agraeixen unes postres refrescants i lleugeres.
  • Presentar els dolços en porcions ben menudes, per tal que els comensals en puguin degustar diferents tipus en petites quantitats.
  • Procurar que els dolços no estiguin presents durant tota la sobretaula. Són una temptació massa gran i les sobretaules d'aquests dies s'allarguen fins tard.
  • Evitar l'excés de begudes amb gas i sobretot de begudes alcohòliques. Acostumen a ser ben tolerades d'una a dues copes de vi o cava en els àpats, si s'hi està acostumat.
  • Planificar una bona complementació dels diferents àpats al llarg del dia, és a dir, si la celebració es fa a l'hora de dinar, proposar esmorzars i sopars lleugers, i a l'inrevés.
  • Recordar que poden ser molt reconfortants les infusions d'herbes digestives després dels àpats (camamilla, marialluïsa, poliol,...) en lloc d'infusions estimulants com el cafè o el te.
És MOLT recomanable sortir a passejar una estona abans o després dels àpats i, si podeu, aprofiteu per fer servir les escales en lloc dels ascensors.
Gaudir de les festes no ha estar vinculat a excessos ni a grans pressupostos; hi ha mols plats tradicionals que utilitzen productes locals, de temporada i que són una excel·lent opció, més econòmica i més sostenible.
I ja que s'apropa el començament de l'any nou i ,amb ell, els bons propòsits de canvi, recordem alguns dels consells que ens ajudaran a gaudir d'una millor salut:
  • Seguir una alimentació variada i equilibrada, rica en fruita i verdura.
  • Esmorzar cada dia (és un dels àpats més importants).
  • Evitar saltar-nos àpats.
  • Portar un estil de vida actiu: pujar per les escales i moure'ns més.
  • Caminar una estona a bon ritme cada dia (que puguem mantenir una conversa, però amb un cert esforç).
  • Deixar de fumar.
  • Dormir cada dia entre 7 i 9 hores.
  • Participar en activitats socials.
  • Practicar un hobby (afició), millor si és a l'aire lliure.
  • Protegir-nos dels efectes del sol.
Consulta Jove et desitja un BON NADAL!!
 

18 de des. 2013


ESPAIJOVE.NET
 
L’ Espai Jove.net és un programa d’educació sanitària per la promoció de la salut mental i la prevenció dels trastorns mentals pels joves d’edats compreses entre els 12 i els 18 anys de Barcelona ciutat, les seves famílies i els professionals de l’àmbit sanitari, social, educatiu i de lleure que estan en contacte amb ells. L’objectiu del programa és millorar els coneixements sobre salut mental, promoure conductes saludables, prevenir conductes de risc, facilitar la detecció precoç dels trastorns, i orientar sobre els recursos disponibles a la xarxa sanitària general i de salut mental.

El programa està dissenyat com una intervenció comunitària d’educació per a la salut mental que inclou:

  • Difondre informació a la comunitat sobre la salut mental, la seva promoció, la prevenció dels trastorns mentals, la detecció primerenca i la seva atenció.
  • Dur a terme activitats de sensibilització i formació sobre salut mental en l’àmbit escolar mitjançant sessions informatives i tallers formatius adreçats als joves que estiguin cursant E.S.O, Batxillerat i Cicles Formatius, els docents i les famílies (AMPAS).
  • Oferir activitats formatives als professionals dels àmbits educatiu, sanitari, social i comunitari.
  • Informar a través de la pàgina web interactiva amb informació específica de Salut Mental per a joves i amb actualitzacions setmanals de notícies, twitter i facebook.

9 de des. 2013

COPA MENSTRUAL

La copa menstrual és un recipient de silicona mèdica que s'introdueix en la vagina durant la menstruació i recull tot el flux a l'interior de la copa. Amb ella elimines per a tota la vida els tampons, les comprimides, els salvaslip's, elimines les olors, les taques, les pèrdues, les preocupacions...
La copa menstrual estan fetes en silicona mèdica o en TPE (elastòmer termoplàstic), depenent de la marca. A més els colorants utilitzats per a la fabricació de les copes menstruals són colorants alimentosos, no s'utilitza cap additiu químic que pugui afectar a l'organisme de la dona. Cap bacteri pot romandre en la seva superfície totalment llisa, que no absorbeix cap líquid, i per tant no es produeixen alteracions en l'entorn vaginal natural. A l'ésser de silicona mèdica o TPE, no esgarrapa ni asseca les parets vaginals i tampoc deixa restes de fibres (a diferència dels tampons tradicionals).

Com s'utilitza?
1. Esterilitzar la copes abans i després de cada menstruació.
2. Rentar-se acuradament les mans per evitar infeccions ja que les copes s'insereixen a l'interior de la vagina.
3. Doblegar la copa i introduir-la. Es pot fer asseguda, dempeus, o de genolls.
4. Retirar-la en un màxim de 8-12 hores, buidar el contingut i netejar-la en aigua.
5. Tornar a introduir la copa.


Visualitza el video per acabar de resoldre la teva curiositat o dubtes.


http://www.youtube.com/watch?v=MFxEjNPbmgA&feature=player_embedded