31 de jul. 2013

AIXECA´T DEL SOFÀ. FES EXERCICI!!

Seguir una bona alimentació i fer una mica d'esport cada dia és imprescindible per la vostra salut! No us estem dient que us "maixequeu" tres hores diàries al gimnàs, hi ha moltes altres maneres de fer esport.
Els joves hauríeu de fer una horeta al dia d'exercici físic moderat. Amb això volem dir per exemple:

- 15 minuts: pujant escales, saltant a corda, corrent 2,5 km o recorrent 6,5 km amb bicicleta.

- 20 minuts: jugant a bàsquet o fent natació.
- 30 minuts: fent gimnàs a l'aigua, ballant, caminant 3km a bon pas o recorrent 8 km amb bicicleta.
- 40/60 minuts: netejant vidres, el terra o el cotxe i, a més, tindreu a la mama contenta.
 
Camineu, correu, balleu, aneu amb bicicleta o practiqueu els esports que us agradin amb els vostres amics. Trieu activitats amb les que gaudiu i, si no teniu temps, podeu anar sumant minuts actius durant el dia. A més a més, aprofitant que és estiu, es poden fer activitats molt divertides com el ràfting o anar amb caiac.
Convertiu l'estil de vida actiu en un hàbit i veureu com us sentireu millor amb vosaltres mateixos i el vostre cos us ho agrairà!

17 de jul. 2013

ALCOHOL,SABIES QUE?
 
+ Encara que prendre alcohol, inicialment, pot semblar divertit i sense cap tipus de risc, a la llarga no és així. El risc de sofrir algun trastorn relacionat amb el seu consum apareix a partir de quantitats relativament baixes.
+ L'alcohol, malgrat ser legal, és una droga que produeix dependència física i psíquica.
+ No és cert que l'alcohol faci passar el fred. De fet, és el contrari: fa perdre calor i el que es nota és la calor que surt cap a fora del cos.
+ L'alcohol no alimenta ni aporta vitamines, però si que engreixa. Les calories que conté són "no nutritives", és a dir, que les cèl·lules de l'organisme no les poden utilitzar com a energia.
+ Encara que, inicialment, pot facilitar la deshinibició i els contactes sexuals, l'alcohol també causa una disminució del desig i de la qualitat de les relacions.
+ El fet que algunes persones tolerin millor l'alcohol no significa que siguin més forts, al contrari, indica que el seu cervell s'ha adaptat a la presència de l'alcohol i que cada vegada necessita més quantitat per aconseguir els mateixos efectes.
+ Això pot ser l'inici d'un procés de dependència de l'alcohol.
+ Ni refrescar-se, ni prendre cafè, ni vomitar, ni cap altre procediment serveix per eliminar l'alcohol més de pressa i reduir els símptomes de borratxera.

12 de jul. 2013

ESTIU I INTERNET

Comença l’estiu, calor, molt de temps d’oci i un canvi de més de dos mesos en els costums i rutines dels nostres fills.
L’adolescència és una fase de la nostra vida en què trenquem els lligams amb els nostres progenitors o educadors i busquem desenvolupar-nos com a adults. Per descomptat, cada persona som un món i ens desenvolupem i madurem a diferent ritme. Però aquesta fase sí sol tenir en comú la rebel·lia i la curiositat cap al que fins ara teníem vetat. Això ens fa susceptibles a nous riscos dels que fins a les hores estàvem protegits i que també marcaran com serem d’adults.
La tecnologia, i Internet en particular, no és el problema d’un adolescent ni preadolescent, però sí és un factor que hem de tenir en compte. És una autopista que els permet aprendre, treballar, comunicar-se i divertir-se. Serà el teu mitjà de treball (el 2018 el 50% dels treballs estaran directament amb la tecnologia i pel 98% serà una eina bàsica), per tant, l’accés a les noves tecnologies no és opcional per a l’adolescent.
L´accés a internet és principalment per lleguir missatgeria (WhatsApp, Messenger, Skype, Viber), xarxes socials (Tuenti, Twitter, Facebook, Google +), jocs online (a les pròpies xarxes socials, web o a través de videoconsola) cerca d’informació (Google, Bing) i correu electrònic (Gmail, Hotmail).
Hem de veure la tecnologia com una eina no com un problema. I com totes les eines, té els seus riscos derivats en molts casos del mal ús que li donem.
Els problemes que pot generar són: addicció, manca de entorn social o aïllament, sedentarisme, sobrepes, incertessa, continguts il.legals... 

 

4 de jul. 2013

TEMPS PER PENSAR EN LA PARELLA

Probablement si tu ets la interessada a prendre't aquest temps et costarà fer-li entendre al teu noi el que va malament i perquè has pres aquesta decisió. Per a ningú és fàcil admetre-ho, però si ja estàs convençuda estaràs davant un primer pas per aconseguir posar ordre als teus sentiments, aconseguir que la relació vagi cap a algun costat i sobretot ser franca amb tu mateix i amb la teva parella. Pot ser que aquest temps separats acabi per enfortir els vincles, i pot ser que al final simplement sigui el principi de la fi. Però sigui com sigui, tard o d'hora les coses o s'arreglen del tot o s'acaben. És una de les lleis de les relacions de parella.
Probablement, en les relacions de parella en les quals et toqui viure de l'altre costat, és a dir, en les quals sigui ell el que et demani el temps sigui molt més complex d'entendre si no tens paciència o t'ha vingut sense previ avís. Encara així, sense importar si ho entens o no, el millor és donar-li el temps que necessita per poder deixar-li segur del que sent o del que no. No precipitar-se, deixar que les coses segueixin el seu curs i sobretot el fet que et trobis pensant en altres coses i també reflexionant sobre el que tu vols i el que ha estat bé o malament ajudi a aprofitar aquest temps que t'han demanat.
En tot cas, independentment que et toqui un paper d'un o un altre costat és important quedar-te amb que el temps és important per a tot, ja sigui para ben o per a mal. Així que si no estàs segura, si ell no ho està o si alguna cosa no va com hauria de, no tinguis por de prendre-t'ho o de donar-li-ho. És sempre la millor solució.