28 de nov. 2011

CONSELLS PER MINIMITZAR LES MALALTIES DE TRANSMISSIÓ SEXUAL

Probablement tot adult sap que per minimitzar el risc de transmissió de les nombroses malalties sexuals que existeixen el condó és el millor mètode. Però també existeixen altres maneres de reduir els riscos de contagi per alguna malaltia de transmissió sexual.

Així que aquí us donem alguns consells per ser un amant responsable, molts d'ells desconeguts o curiosos per a vosaltres:

1. Realitzar proves regularment. Tant tu com la teva parella heu de realitzar-vos proves de manera rutinària per comprovar que la vostra salut general està bé i que no teniu cap malaltia contagiosa.
2. Tenir una sola parella. Això vol dir moltes coses. Primerament que tens relacions sexuals amb la mateixa persona sempre. En segon lloc, que aquesta persona mantenen relacions solament amb tu també. Redueix el risc de transmissió i us manté a les dues assegurances.
3. Usar bé els preservatius. Sabem que usar un condó no és complicat però sí és cert que de vegades certes situacions es compliquen si hi ha presses, si és un lloc petit o qualsevol cosa que pugui anar malament. Així que no és mala idea practicar a posar-se el condó en el cas dels homes. I molt important: tirar sempre el preservatiu usat i no tornar-ho a utilitzar.
4. Usar lubrificants fabricats a base d'aigua durant el sexe anal. Practicar sexe anal pot danyar al recte el que augmenta les possibilitats de poder ser contagiat per una malaltia de transmissió sexual, incloent la sida, així que fes que sigui un costum l'ús de lubrificants juntament amb preservatiu.
5. No exposis al recte a aigua abans del sexe. Si vols cuidar la higiene del teu recte és millor usar un dit amb una miqueta de sabó acuradament.

6. En el cas de les dones, usar el condó vaginal redueix en gran mesurada el risc de contreure qualsevol malaltia sexual..


11 de nov. 2011

ALIMENTACIÓ I ESPORT

Cuidar l'alimentació, fer esport de forma regular, abandonar hàbits perjudicials (tabac, alcohol...) i disposar de temps lliure per a un mateix, són alguns dels propòsits que solem plantejar-nos al començament de cada nou any.
Una forma d'aconseguir-ho és fer esport. L'esport no només ens ajuda a mantenir-nos en bona forma i a garantir un bon to muscular i el manteniment dels ossos, sinó que, a més, és una forma excel·lent de prevenir malalties. I si a l'hàbit esportiu sumem una alimentació sana i equilibrada, els resultats són encara més beneficiosos: en el pes, en la tensió arterial i la circulació; en el colesterol, els greixos i els nivells de sucre a la sang, o en el risc de les malalties de la civilització (obesitat, malalties cardiovasculars, diabetis...). Així mateix, la combinació d'esport i dieta saludable ens ajuda a aconseguir una sensació de benestar i a eliminar la tensió i l'estrès.
Per això són especialment recomanables els esports que, amb una pràctica regular, permeten augmentar-ne progressivament la intensitat i exercitar grans grups de músculs durant almenys una hora: caminar, córrer, esquiar (esquí de fons), fer gimnàstica de manteniment o aeròbic, caminar en bicicleta... El fet que en l'exercici d'aquest tipus de disciplines esportives es consumeixin reserves de greix com a combustible energètic, explica els avantatges que la seva pràctica habitual té per a la salut.