28 d’abr. 2015

TABAQUISME I ADOLESCENTS

Els efectes immediats del tabaquisme més destacables són: l’empitjorament de la imatge corporal (mal alè, taques dentals), la disminució del rendiment físic, la manca d’independència (sentiment de control pels cigarrets) i finalment el cost. No s’ha demostrat que el tabaquisme afavoreixi la disminució de pes.

El tabaquisme durant l’adolescència afecta el creixement i la funció pulmonar donant lloc a símptomes respiratoris com ara tos, flegma, sibilants i dificultat respiratòria. Alguns d’aquests símptomes es donen en asmàtics i s’ha demostrat que el tabaquisme indueix l’aparició d’asma. A més a les persones que pateixen asma, fumar empitjora el seu pronòstic.
El tabac també afecta el sistema cardiocirculatori produint arteriosclerosi precoç i, amb això, un risc incrementat de patir una malaltia cardiovascular en edats més primerenques.
- Empitjorament de la imatge corporal (mal alè, taques dentals)
- Disminució del rendiment físic
- Sentiment de control pels cigarrets
- Cost econòmic
- Símptomes respiratoris: tos, flegma, sibilants, dificultat respiratòria
- Símptomes asmàtics i asma
- Malaltia cardiovascular precoç: angina de pit, infart agut de miocardi, ictus, mort sobtada

En adults es relaciona amb un augment del risc de càncer, malaltia cardiovascular i respiratòria, reducció de la fertilitat en dones, cataractes, disminució de l’estat de salut, resultats adversos quirúrgics, fractures de maluc i úlcera gastroduodenal, principalment.

16 d’abr. 2015

MÒBIL ABANS D´ANAR A DORMIR

Avui en dia, el mòbil és el nostre company o amic que ens permet comunicar-nos amb la resta d´amics, però no som conscients dels efectes negatius de mirar el mòbil abans d'anar a dormir.
Segons experts, "la pluja de fotons a la qual exposem els nostres ulls en mirar la pantalla" li diu al nostre cervell "que encara no és hora d'anar al llit". La llum que emet el mòbil provoca, entre altres efectes, que es deixi de secretar melatonina -hormona que intervé en la regulació dels cicles del son- i fa que ens quedem desperts fins més tard.

En aquest sentit, és molt  important descansar entre 7 i 9 hores cada nit. "Dormir fa que les neurones reposin i a més permet a les cèl·lules que les envolten netejar les toxines"

No dormir les hores que falta pot originar problemes d'atenció i memòria i pot alterar el metabolisme, augmentat les possibilitats de guanyar pes. La recomanació dels experts és senzilla: apartar-nos del mòbil una hora abans d'anar al llit i no mirar-lo més fins l'endemà.

N´hi han molts estudis que relacionen la irrupció de la llum elèctrica amb alteracions del ritme cardíac i les hormones, la diabetis o l'obesitat, aixì que recorda què 1 hora abans d´anar a domir desconecta dels wassaps, facebook i pantalles per tal de descansar bé.