24 de des. 2008

BON NADAL
Des de la consulta jove us desitgem un bon nadal!!
De cara a l'any que be tornarem amb molts més temes d'interès per a vosaltres i moltes novetats!!!

17 de des. 2008

EXERCICI SALUDABLE


Els adolescents han de fer entre 45-60 minuts d'activitat física cada dia. Fixa't en la paraula "activitat": sempre que facis que el teu cos es mogui, no significa necessàriament que hagis de fer exercicis complicats o anar al gimnàs diàriament. L'important és que cada setmana facis activitat de forma equilibrada, incloent exercicis aeròbics, de força o musculació i de flexibilitat. Converteix l'exercici en un hàbit programant cada dia algun tipus d'activitat física.
Vet aquí 10 formes senzilles d'introduir canvis en el teu estil de vida per fer exercici regularment:
1. Comença avui mateix. Surt a fer un tomb.
2. Puja per les escales en comptes d'agafar l'ascensor.
3. En comptes d'anar amb cotxe o utilitzar el transport públic, vés a peu o en bici a llocs com el teu institut o la casa d'un amic.
4. Si condueixes i has d'anar a algun lloc amb cotxe, no aparquis just davant del lloc de destí, si és segur fer-ho, i després camina fins allà.
5. Passa l'aspirador per la teva habitació, renta el cotxe o talla la gespa. No són tasques domèstiques sinó oportunitats per fer exercici!
6. Limita el temps que dediques a veure la televisió, utilitzar l'ordinador o jugar amb la consola -i, quan juguis amb la consola, intenta seleccionar jocs interactius on hagis de moure't.
7. Balla. Encara que sigui en la intimitat de la teva habitació, deixar-te portar pels teus ritmes favorits pot ajudar-te a cremar més de 300 calories per hora!
8. Pensa quin tipus d'exercici t'agradaria practicar i després prova-ho. Pren-lo amb calma si és la primera vegada. I, si et dóna vergonya començar sol, busca't un amic perquè t'acompanyi. Et resultarà més fàcil continuar motivat si fas una cosa que t'agrada.
9. Si t'avorreixes o perds l'interès per les coses fàcilment, alterna diversos tipus d'activitats per no atipar-te de fer sempre el mateix.
10. Assegura't d'incloure alguna activitat que t'acceleri el cor i la respiració i et faci suar.

10 de des. 2008

YO PONGO CONDON. RAP

Has vist la nova campanya que ha fet el Ministeri de Sanitat? no?
Doncs rappea una miqueta...

9 de des. 2008

TRANSTORNS DE L´ALIMENTACIÓ

Qui més qui menys, en algun moment ha estat descontent/a amb el seu cos, sobretot quan arriba l'estiu, i ha fet una dieta per reduir pes. Altres vegades, l'horari de l'escola, institut o universitat, l'ansietat dels exàmens o algun disgust ens han fet menjar de forma poc controlada.
Si això s'esdevé només de tant en tant i és fàcil de controlar, pot ser considerada, en moments puntuals, una reacció humana normal.


Però, si l'afany d'aprimar-se es converteix en una idea fixa, i mai no n'hi ha prou, i si a més de no menjar, de tant en tant es menja molt i després es provoca el vòmit, podem pensar que aquests comportaments s'estan convertint en una malaltia (anorèxia i/o bulímia).
Aquests dos comportaments es poden manifestar cada un per separat o bé junts, de forma alternativa. Les dues malalties són difícils de ser detectades per les persones que les estan patint.

L'anorèxia i la bulímia, trastorns del comportament alimentari, estan íntimament relacionats amb el creixement, sobretot amb la imatge que un té del propi cos i com se sent com a persona. Hi estan implicats diferents factors i circumstàncies psicològiques, socials i culturals. Aquestes malalties, un cop instaurades, fan perdre el control sobre el cos, el pensament i la conducta.

Hi ha algunes conductes i situacions que ens poden ajudar a detectar un problema d'anorèxia i/o bulímia:
Tristesa i aïllament de la família i els amics
Reducció important dels aliments o deixar de fer algun àpat.
Menjar tot/a sol/a.
Por exagerada a augmentar de pes i/o pèrdua de pes sense cap explicació
Exercici físic desmesurat
Pèrdua de la menstruació
Augment de la sensació del fred i restrenyiment
Concentració en l'estudi i més exigència amb un/a mateix/a
Consum de laxants, diurètics, provocació del vòmit....

Si creus que no tens ningú al teu voltant a qui poder confiar aquestes vivències i sentiments tan personals, pensa que hi ha professionals experts que et poden escoltar, entendre i ajudar

1 de des. 2008

DIA MUNDIAL DE LA LLUITA CONTRA LA SIDA

Avui es celebra a tot el mon el dia de la lluita contra la SIDA.
La SIDA segueix sent una malaltia que no té cura, malgrat que els tractaments han fet que les persones que la pateixen ja no es morin com passava fa 15 ó 20 anys. De totes maneres, el més important és prevenir i no contagiar-se!!
El virus de l'HIV es trasmet per la sang i el semen o les secrecions de la vagina.
La millor manera de prevenir es fer servir preservatiu a les relacions sexuals. Els adolescents i joves tenen més facilitat per contagiar-se de qualsevol de les diferents infeccions de transmissió sexual, doncs els teixits dels genitals encara no estan del tot desenvolupats i deixen passar més els virus i els bacteris responsables de les infeccions. Així doncs, mentre més triguem a tenir relacions amb penetració, més segurs estarem!! Els petons, les abraçades, les carícies... no tenen risc de transmissió i són una bona manera de conèixer el nostre cos.
Si teniu dubtes... consulteu!