30 de set. 2013

FES ESPORT, MOLTS BENEFICIS

La pràctica esportiva té un efecte positiu sobre la salut mental ja que produeix l´alliberament d´endorfines, i aixó porta a la reducció de l´ansietat, la depressió i l´estrès. Qualsevol tipus d´activitat, sigui d´alta o baixa intensitat, allibera substàncies que actuen directament sobre el cervell produint una sensació de relaxació i benestar. A més, disminueixen el llindar del dolor, generant analgèsia i sedació. Gràcies a aquests "analgèsics naturals" o "hormones de la felicitat" podem aguantar més hores l´esforç sense percebre la sensació de dolor muscular i fatiga.
No obstant, la endorfina no són les úniques responsables de la millora de l´estat d´ànim. Després de fer exercicis o esports extrems es provoca l´alliberament de neurotransmissors, com la serotonina, dopamina i noradrenalina. Aquestes són les encarregades d´adaptar al nostre cos per a l´exercici, produint un augment de la glucosa sanguinea i muscular, de la freqüencia cardiàca, respiratòria i dil.latació de pupil.les.
La dopamina pot arribar a crear benestar i una addició positiva a l´exercici físic.També se sap que estan implicades en les emocions. També diferents estudis han demostrat la influència de l´exercici sobre aquests neurotransmissors cerebrals que, a més, estan associats a l´emmagatzamatge i recuperació de la memòria i amb l´estat d´ànim. Aquests estudis suggereixen que l´exercici habitual pot generar canvis estructurals permanents al cervell.. També l´augment de la temperatura corporal pot portar una relaxació i a un millor estat d´ànim.

18 de set. 2013

EFECTES DE LA ACTIVITAT FÍSICA

Nombrosos estudis han mostrat que practicar un mínim trenta minuts d'activitat física moderada cinc cops per setmana redueix a la meitat el risc de patir malalties cardiovasculars, diabetis tipus 2 i obesitat.
Practicar activitat física de manera habitual també disminueix l'estrès, l'ansietat, la depressió i la millora la salut mental en general. L'activitat física acumulada al llarg del dia i integrada en la rutina diària és, per tant, una eina de promoció de la salut i prevenció i control de les malalties.
A més, l'activitat física ajuda:
  • A sentir-se millor, amb més energia, a relaxar-se, a dormir millor i a tonificar els músculs.
  • A prevenir i tractar l'excés de pes perquè regula la gana i augmenta el nombre de calories que es gasten cada dia.
  • En el cas de la canalla, a relacionar-se amb els altres i a créixer millor, més alegres i més sans.
en definitiva, fer activitat física és cuidar-se, perquè tot l'organisme en surt beneficiat.

10 de set. 2013

EL MENJAR RÀPID


Cada vegada es fan menys àpats a casa. Aproximadament el 23% de la població dina o sopa fora els dies laborables, el percentatge es dobla els dies festius i es preveu que augmenti, sobretot a les zones urbanes. Sovint l'opció és un establiment de menjar ràpid o fast food, majoritàriament entre les persones joves d'entre quinze i vint-i-vuit, amb un nivell adquisitiu mig/baix.
L'alimentació de menjar ràpid té mala reputació, tant des d'un vessant gastronòmic com nutricional. Cal matisar aquest concepte perquè el menjar ràpid engloba moltes opcions diferents i la seva influència dependrà de la freqüència, la selecció i la complementació amb els altres àpats. 

Recordeu:
  • El menjar ràpid sorgeix de les noves necessitats socials i de la influència de les modes i val la pena conèixer els avantatges i els inconvenients a l'hora d'incorporar-lo en els costums alimentaris individuals;
  •  El menjar ràpid no significa necessàriament menjar escombraria. Una selecció adequada i una freqüència correcta el poden una oferta equilibrada;
  • El menjar ràpid mediterrani (entrepans, pizzes, coques, pites, tapes...) per les seves característiques nutricionals és més recomanable que l'anglosaxó, sempre que s'integri dins d’uns hàbits alimentaris saludables. Cal adaptar les quantitats a les necessitats de cadascú;
  • Les begudes que normalment acompanyen aquests tipus d'àpats acostumen a enriquir considerablement el seu valor energètic. L'aigua, o refrescos light, serien les opcions més recomanables.
  • Les amanides serien un bon complement a aquests tipus d'àpats per tal de millorar l'equilibri, ja que aquests locals no acostumen a oferir fruita fresca com a opció de postres.
  • El menjar ràpid té deficiències nutritives que cal compensar amb la resta d'aliments.
  • El menjar ràpid s'ha d'ingerir més a poc a poc, ja que a vegades el principal inconvenient no són els aliments sinó la rapidesa amb la que es menja.

3 de set. 2013

TORNAR A AGAFAR EL RITME

El moment de la tornada a l'escola pot ser dur, després de mesos sense seguir la rutina del dia a dia. A continuació t'oferim les claus per evitar els nervis i el cansament, i perquè el nou curs sigui com una gran oportunitat.
Un curs nou no només significa que les vacances d’estiu han arribat a la seva fi. També suposa una nova oportunitat per aprendre a pensar, a sentir i a viure. Però perquè ho percebeixis d’aquesta manera, és important que sentis menys pressió i que afrontis els estudis amb tranquil·litat.

  • Els exàmens, un dels majors temors dels estudiants, s’han de fer sense por ni nervis, recorrent si cal a tècniques d’autocontrol com respirar fons. És una bona idea fixar-se en el que més valora el professor al puntuar. És important llegir bé les preguntes abans d’escriure, i pensar la resposta. Començar per les preguntes que millor saben ajuda a aprofitar més el temps de l’examen, encara que aquest s’ha de repartir correctament entre totes les preguntes. En última instància, l’estudiant ha de pensar que sempre hi haurà més oportunitats.
  • Per estudiar a casa, el més adequat és triar un lloc tranquil i allunyat de distraccions, ben il·luminat, ventilat i confortable, amb tots els materials a mà perquè no hi hagi interrupcions. La millor manera d’estudiar és que sigui un hàbit, cada dia, amb un horari ben organitzat. El més recomanable per al nen és que faci un descans d’uns deu minuts cada hora, i que en els moments de diversió no pensi en l’estudi. És recomanable portar una agenda per anotar els deures i encàrrecs, i així organitzar-se millor el temps.
  • Aprofitar les classes també és una gran ajuda per a l’estudi. Parar atenció, preguntar els dubtes, repassar el que es va explicar el dia anterior i prendre apunts són bones tècniques per arribar a l’examen amb cert avantatge.
  • Esmorzar bé abans de sortir de casa és una de les coses que pot ajudar a tenir un bon dia a l’escola. Un bon esmorzar necessita sempre un làctic, pa i una peça de fruita. És convenient dutxar-se a la nit, ja que això ajuda a descansar millor i relaxar-se abans d’anar a dormir. També és important inculcar l’hàbit higiènic de rentar-se les dents després de l’esmorzar.
  • Alguns nens tenen tendència a sobrecarregar la motxilla, i això pot comportar alguns problemes d’esquena al futur. Per tant, és important que no incloguis objectes innecessaris. La motxilla mai no ha de sobrepassar l’esquena del nen, i sempre és millor si es tria una amb tirants gruixuts, encoixinats i el més amples possible. A més, cal tenir en compte que es prepara sempre de dins cap a fora, de manera que el contingut més pla i tou quedi contra l’esquena, per evitar que es clavi. El més pràctic és posar a punt la motxilla abans d’anar al llit, tot consultant l’horari de classe per assegurar-se que porta tot el necessari.
  • Ara, relaxa´t auqest dies de vacances que encara queden i a tope per afrontar el nou curs escolar.