31 de maig 2018

BENEFICIS DE DEIXAR DE FUMAR

Avui celebrem el dia sense fum, per aquest motiu t´expliquem quins són els beneficis per als que deixen de fumar.

. Tindràs la pell més neta i hidratada i se’n retardarà l’envelliment. 
. Tindràs les dents més netes i més bon alè. 
. Estaràs més àgil per caminar i pujar escales. 
. El teu rendiment físic millorarà. 
. No faràs pudor de tabac. 
. Respectaràs els drets de les altres persones, especialment les de la teva família. 
. Si tens fills o filles, els protegiràs millor de posibles problemes de salut. 
. Seràs un bon exemple per a ells. 
. Aconseguiràs més llibertat i et sentiràs més satisfet de tu mateix. 
. Els teus petons no faran gust de cendrer! 
. Si tens alguna malaltia establerta, en milloraran l’evolució, els símptomes
i el pronòstic.
 
 

23 de maig 2018


ALIMENTACIÓ SALUDABLE



Tradicionalment, hem associat la "dieta saludable" amb "règims avorrits i monòtons", amb un munt de restriccions que fan els àpats molt poc interessants. Cal desmitificar aquesta associació i oferir propostes de receptes adequades i saboroses per a la prevenció i tractament de les malalties cardiovasculars.
A continuació us faciliten un seguit de recomanacions dietètiques, per tal de millorar la qualitat global de la dieta que feu.
És convenient:
  • Incrementeu el consum de fruites i hortalisses fresques i doneu prioritat a les fruites com a postres habituals dels àpats.
  • Augmenteu el consum de llegums i de fruites seques (avellanes, ametlles, nous, pinyons) en les programacions de menús.
  • Utilitzeu preferentment oli d'oliva, tant per amanir com per cuinar.
  • Prioritzeu el consum de peix blanc i blau, enfront de les carns.
  • Potencieu la incorporació freqüent de plats únics en les programacions de menús (arròs a la cassola, macarrons a la bolonyesa, etcètera).
  • Reduïu el consum de greixos d'origen animal en general (lactis sencers, formatges grassos, gelats i postres lactis, carns grasses i embotits, vísceres, etcètera).
  • Reduïu el consum de menjars precuinats, pastisseria, brioixeria, aperitius, dolços, llaminadures o begudes ensucrades, tot reservant-los per a situacions i dies especials.
  • Utilitzeu tècniques culinàries ben variades, coccions al forn, al vapor, guisats, estofats, brasa o planxes.
  • Potencieu el gust dels plats amb herbes aromàtiques i espècies en lloc d'incrementar l'addició de sal.

Aquestes recomanacions i suggeriments són, en definitiva, aspectes fonamentals de la dieta mediterrània, a la qual se li atribueix un important paper protector de les malalties cardiovasculars.

9 de maig 2018

GROOMING


Què és? Pot ser que siguis víctima i no ho sàpigues? En aquest sentit, la policia catalana ha iniciat una campanya a través de les xarxes socials per advertir dels "ings" més perillosos. El grooming són els moviments i accions que fa un adult per guanyar-se la confiança i establir una relació emocional amb un menor amb una intencionalitat clarament sexual. Tal com detallen els Mossos, "qui duu a terme aquestes pràctiques persegueix obtenir imatges sexuals o pornogràfiques del menor. Aleshores, l’adult l'amenaça de fer-les públiques, i això es tradueix en xantatge". 

Tot seguit, un recull de consells difosos pels Mossos d'Esquadra per, en cas de ser menor, poder evitar situacions d'aquest tipus o, en cas de trobar-s'hi, saber com actuar.

Com ho puc prevenir quan m'obri un perfil en una xarxa social?

1. Si et dones d’alta en algun lloc recorda que cal que comptis amb l’autorització dels teus pares i que tinguis l’edat mínima requerida.

2. Tingues una adreça de correu electrònic específica per utilitzar-la només amb les xarxes socials.

3. El teu perfil com a menor d’edat ha de ser sempre privat. És molt important.

4. Utilitza un àlies (però pensa’l bé perquè no cridi l'atenció de forma equivocada).

5. Mantén en secret la teva informació personal en el teu perfil o xat en línia (nom –utilitza un àlies-, adreça, número de telèfon, número de mòbil, adreça de correu electrònic privat, fotografia, l’escola o institut on estudiïs), encara que te la demanin.

6. Recorda consultar i configurar bé els ajustaments i la privacitat per estar més protegit.

7. Valora com veuen el perfil els altres usuaris? Qui pot trobar-vos en aquesta xarxa social o contactar amb tu? Com controles la difusió del que publiques?

8. Llegeix les condicions d'ús o els permisos de les aplicacions abans de descarregar-les per conèixer les dades personals a les quals poden tenir accés les diferents apps.