26 de març 2014

COM SUPERAR UN DESAMOR

T'han deixat fa poc? El noi/a que t'agrada no et fa cas? Què pots fer per intentar superar un desengany amorós? Et donem els millors consells per estar bé amb tu mateix/a i tirar endavant amb alegria!

1. Mira-ho com una oportunitat: Aquesta persona no et convé, no t'estima prou i et mereixes algú que t'estimi i et desitgi més. Amb el temps te n'adonaràs de que això és cert!

2. Procura compartir el teu dol amb els amics i la família: Perquè el malestar i la tristesa et passi abans progura desfogar-te i compartir totes les teves estones lliures amb els que t'estimen de debò.


3. Transforma el vincle: És molt difícil deixar de pensar en ell/a... El que cal fer és posar-te al cap que aquesta persona ha estat important per a tu però ara forma part del teu passat...


4. Evita els pensaments negatius: No pensis que  no trobaràs ningú igual que ell, que no seràs capaç de tornar-te a enamorar perquè et posaràs en un pou.


5. Reflexiona sobre tu mateix: Si no estàs bé amb tu mateix mai podràs estar bé amb una altra persona. Pensa que ens hem de tornar a senir bé amb nosaltres mateixos per triomfar a la vida.


6. Assumeix que l'amor no és recíproc: No pensis en ell/a com una futura parella, sigues realista i valora la teva situació.


 

13 de març 2014

RECOMANACIONS A LA ALIMENTACIÓ DE L'ADOLESCENT.

La recomanació d'una alimentació sana en l'adolescent no difereix molt de la dieta saludable de l'adult. La promoció de la "dieta mediterrània" pot ser una estratègia útil al nostre país.
Una distribució calòrica apropiada, amb un equilibri entre la ingesta i l'exercici físic, i una varietat d'aliments en els quals hi hagi consum de llet i productes lactis, hidrats de carboni complexos, fruites, verdures, llegums, oli d'oliva i peixos, limitant el consum de carns, greixos saturats, refrigeris i refrescos. Tot això aporta la quantitat de macronutrients i micronutrients necessaris per a un desenvolupament adequat. Es recomana una ingesta de llet  o derivats làctics  entre 3/4 i 1 litre al dia, que aportaria entre el 25 i 30% de les necessitats energètiques, i la major part del calci.

Quant a les carns són preferibles les magres, evitant el greix visible, la pell de les aus,  amb un baix consum de carns vermelles i fregits. És més aconsellable el peix pel seu menor contingut energètic i millor perfil gras. L'embotit sol ser ric en greix saturat, per la qual cosa el seu consum ha de ser limitat.
D'altres fonts proteiques, els llegums tenen alt interès nutricional i elevat contingut en fibra.
Finalment, el consum aconsellable d'ous no ha d'excedir de tres a la setmana.
Els cereals aporten energia en forma d'hidrats de carboni i àcids grassos essencials, a més de proteïnes, minerals i vitamines. Constitueixen la base de la piràmide dels aliments d'una dieta equilibrada, i són altament recomanables, amb consum parcial de cereals integrals, rics en fibra.
Finalment, les fruites, verdures i hortalisses aporten hidrats de carboni, vitamines, minerals i fibra vegetal, i componen el següent esglaó de la piràmide,mesura, amb recomanació de consum de 5 o més racions diàries.
La família pot exercir una influència favorable en la dieta dels adolescents, amb el desenvolupament de bons hàbits alimentaris i patrons de conducta. Està demostrat que el menjar en família afavoreix un major consum de vegetals i productes rics en calci, i menor de fregits i refrescos ensucrats.
 Com a conclusió, podem afirmar que en general els dèficits de macronutrients, oligoelements, vitamines i minerals s'eviten amb una dieta completa i variada. No obstant això el problema dels nostres adolescents no sol ser carencial, sinó de desequilibri alimentari o d'excés de nutrients, amb el risc de obesitat i malaltia  cardiovascular consegüent.

En aquest sentit, l'adolescència és un moment ideal per a la promoció de la salut de l'adult, amb la instauració d'hàbits de vida i alimentació saludables.
 

3 de març 2014

MITES I FALSES CREENÇES AMB LES DROGUES

Alcohol

Beure alcohol és bo per al cor i prevé les malalties cardiovasculars: encara que algunes recerques han demostrat que en adults, sobretot homes, el consum moderat d'alcohol pot reduir el risc de patir algunes dolències coronàries, quan el consum augmenta ho fa també, de forma molt pronunciada, el risc de sofrir alguna d'aquestes dolències.
Prendre unes copes facilita mantenir relacions sexuals: encara que fomenta la desinhibició, el consum abusiu de begudes alcohòliques, lluny d'afavorir les relacions sexuals, moltes vegades les dificulta o fins i tot les impedeix, provocant impotència en l'home i altres disfuncions associades.
Les begudes alcohòliques són bones per entrar en calor: encara que l'alcohol produeix una sensació momentània de calor, en poc temps la temperatura interior del cos disminueix i se sent més fred. Per això, en cas d'embriaguesa cal abrigar a l'afectat i mai donar-li dutxes fredes.
Una copa ajuda a superar el cansament i a estar més animat: després d'una sensació de benestar passatgera, el consum abusiu d'alcohol porta al subjecte a l'extrem oposat, així que si està trist o deprimit empitjorarà la seva situació. També causa una major fatiga física i pèrdua de força.

Cocaïna


Les relacions sexuals són millors sota els efectes de la cocaïna: el consum de cocaïna de forma continuada no només disminueix el desig sexual, sinó que també provoca problemes d'erecció i ejaculació en els homes, podent arribar a ser motiu d'impotència i infertilitat.
La ‘neu’ és una substància fàcil de controlar: en realitat, la cocaïna té un elevat poder addictiu, com ho demostra el fet que és la substància que genera més demandes de tractament relacionades amb el consum de drogues, seguida de l'heroïna i el cànnabis. Després de començar prenent-la només en cap de setmana, molts acaben desenvolupant dependència.
La cocaïna ‘dóna marxa’ i ajuda a portar les nits de festa: encara que és cert que la cocaïna té un efecte estimulant, aquest és passatger i precedeix a un baixó intens que causa decaïment, cansament i depressió. Lluny d'afavorir la sociabilitat, el seu consum abusiu provoca irritabilitat.
No passa gens per ficar-se unes ‘ratlles’ en els caps de setmana: prendre cocaïna només en els caps de setmana i vacances suposa un consum d'uns 100 dies a l'any i comporta un risc evident de dependència a llarg termini, sense oblidar que els efectes poden deixar-se sentir al llarg de la setmana.

Cànnabis

No és dolent fumar cànnabis de vegada quan; al cap i a la fi té efectes terapèutics: el cànnabis s'utilitza en medicina en casos molt concrets i de forma molt controlada, en unes condicions que no tenen res a veure amb les del seu ús recreatiu. Segons argumenta el Pla Nacional sobre Drogues, existeixen també fàrmacs derivats de l'opi “i ningú pensa que sigui sa consumir heroïna”.
Fumar porros és més saludable que consumir cigarrets: el cànnabis no només té molts dels*carcinógenos del tabac, sinó que estan presents en major proporció. El costum de fumar porros sense filtre i amb aspiracions profundes incrementa a més el risc de cáncer.
Si el cànnabis es legalitzés, es consumiria molt menys: les drogues de major consum són l'alcohol i el tabac, i ambdues són legals. Segons el Pla Nacional sobre Drogues, més que la prohibició, la qual cosa influeix en el consum és la facilitat per aconseguir una droga i la seva acceptació social.