21 d’oct. 2009

MAL D´ESQUENA

Nou de cada deu dolors d'esquena solen estar produïts per postures, activitats inadequades i per sobreesforços sobre la nostre esquena, motivat generalment pel nostre estil de vida. La forma de caminar, de romandre dempeus, d'asseure's o ajupir-se contribueix a mantenir una bona estàtica corporal. Per tant, el nostre estil de vida i els hàbits posturals adquireixen una gran importància en la prevenció dels dolors d'esquena.

Però, ¿Quines mesures d'higiene postural hem de tindre en compte?

1) Practicar exercici físic o algun esport que t´agradi, d'aquesta manera enfortiràs la teva musculatura i evitaràs dolentes posicions.

2) Evitar passar moltes hores veient la tv o jugant a la consola. Afavorim el sedentarisme.

3) Dorm en una posició adequada. En posició fetal o de cap per amunt són les adequades. Evita dormir de cap per avall, ja que t'obliga a dormir amb el coll girat. Et podràs aixecar amb un bon dolor de coll.

4) Evita carregar a l'excés la motxilla. Màxim un 10-15% del teu pes. A més duu només el necessari. Si no fos possible opta pel carriot.

5) Vesteix-te assegut, intenta mantenir l'esquena recta.

6)Al recollir pes, recorda flexionar els genolls i no l'esquena.

7)Ajusta el mobiliari a la teva altura, que l'escriptori no estigui ni molt baix ni molt alt. Asseu-te correctament, que les cames t'arribin al sòl i dóna suport l'esquena sobre el respatller de la cadira. Més info, www.espalda.org.