31 de març 2009

EL TABAC I LA PUBLICITAT


La publicitat ha estat durant molt de temps la principal impulsora del consum de tabac. Les indústries tabaqueres s'han convertit en corporacions nacionals i multinacionals del tabac, amb potents grups de pressió sobre l'economia.
Des dels anuncis i la iconografia del cowboy valent, que encenia una cigarreta a la llum de la posta, cavalcant per les planes de l'oest americà, fins als anuncis actuals amb proclames a la teva llibertat per consumir el que vulguis...només hi ha un objectiu: Omplir-se les butxaques a costa de la teva salut.
Sabies que la companyia tabaquera més important del món (Philip Morris) s'havia negat sempre a advertir del perill de fumar i de les malalties que pot provocar?...Actualment es pot afirmar que EL TABAC MATA, perquè s'ha demostrat empíricament que el tabac provoca malalties que desemboquen en la mort.
També ha quedat demostrat que la supressió de la publicitat del tabac comporta un descens significatiu del consum. Per això, a la Unió Europea, després de moltes negociacions i amb l'oposició ferma dels països lligats als interessos de la indústria tabaquera, hi ha un acord de 1997 per tal d'introduir una llei de restricció progressiva de la publicitat que ha de culminar amb la total prohibició de la publicitat directa i indirecta.
I tú que penses? Creus que la publicitat influeix en el teu consum de tabac?