17 de des. 2008

EXERCICI SALUDABLE


Els adolescents han de fer entre 45-60 minuts d'activitat física cada dia. Fixa't en la paraula "activitat": sempre que facis que el teu cos es mogui, no significa necessàriament que hagis de fer exercicis complicats o anar al gimnàs diàriament. L'important és que cada setmana facis activitat de forma equilibrada, incloent exercicis aeròbics, de força o musculació i de flexibilitat. Converteix l'exercici en un hàbit programant cada dia algun tipus d'activitat física.
Vet aquí 10 formes senzilles d'introduir canvis en el teu estil de vida per fer exercici regularment:
1. Comença avui mateix. Surt a fer un tomb.
2. Puja per les escales en comptes d'agafar l'ascensor.
3. En comptes d'anar amb cotxe o utilitzar el transport públic, vés a peu o en bici a llocs com el teu institut o la casa d'un amic.
4. Si condueixes i has d'anar a algun lloc amb cotxe, no aparquis just davant del lloc de destí, si és segur fer-ho, i després camina fins allà.
5. Passa l'aspirador per la teva habitació, renta el cotxe o talla la gespa. No són tasques domèstiques sinó oportunitats per fer exercici!
6. Limita el temps que dediques a veure la televisió, utilitzar l'ordinador o jugar amb la consola -i, quan juguis amb la consola, intenta seleccionar jocs interactius on hagis de moure't.
7. Balla. Encara que sigui en la intimitat de la teva habitació, deixar-te portar pels teus ritmes favorits pot ajudar-te a cremar més de 300 calories per hora!
8. Pensa quin tipus d'exercici t'agradaria practicar i després prova-ho. Pren-lo amb calma si és la primera vegada. I, si et dóna vergonya començar sol, busca't un amic perquè t'acompanyi. Et resultarà més fàcil continuar motivat si fas una cosa que t'agrada.
9. Si t'avorreixes o perds l'interès per les coses fàcilment, alterna diversos tipus d'activitats per no atipar-te de fer sempre el mateix.
10. Assegura't d'incloure alguna activitat que t'acceleri el cor i la respiració i et faci suar.