11 de des. 2020

CONSELLS PER DORMIR MILLOR


Hi ha petits canvis que poden fer-se per tenir un descans de qualitat i que podran ajudar a alleujar l'insomni episòdic:


- Crea i respecta horaris. Tracta d'anar-te'n al llit i despertar a la mateixa hora cada dia.
- Tracta de despertar-te amb els primers raigs del sol, ja que la llum natural té un efecte directe en el rellotge circadià, aquest rellotge intern que regula el teu ritme de son.
- Crea una rutina relaxant. Pot ser alguna cosa com prendre un bany tebi, llegir alguna cosa plaent i simple, el que sigui que t'ajudi a deixar anar les tensions abans d'anar a dormir. Repeteix-ho cada nit perquè el cervell ho relacioni amb el son.
- Evita els menjars abundants, l'alcohol, cigarrets i cafeïna poques hores abans de dormir.
- Mantingues l'habitació freda i dorm amb flassades
- No et quedis al llit mirant el sostre. Si no pots dormir, llegeix, escolta música, veu televisió, el que et relaxi però no et quedis en silenci preocupat per l'insomni, perquè això pot causar angoixa i ansietat.
- Reserva el llit només per dormir, evita menjar, llegir o fer qualsevol altra activitat en ell. La idea és que el teu cervell relacioni aquest espai amb el descans.
- Aprèn algun exercici de relaxació que puguis practicar al moment de dormir, per promoure la relaxació i descans profund.


 

0 comentaris: