ADOLESCENTS I NOVES TECNOLOGIES: AVENÇ O PERILL?
    
  
WhatsApp, Facebook, Twitter, Google+, Ask, Tuenti, Youtube, Instagram, Telegram, LINE, Badoo, MySpace, Hi5, Skype, Habbo,…
Segurament, les useu o n’heu sentit a parlar de totes elles o bé de la gran majoria.
Avui
 dia és evident que la nostra societat ha donat un gir de 360 graus, en 
els darrers anys, en la forma de comunicació entre els seus individus. I
 l’exemple per excel·lència són els adolescents. Al 2013, segons el 
Instituto Nacional de Estadística (INE), el 91,8% dels menors d’entre 
deu i quinze anys són usuaris de la xarxa.
Actualment,
 com es comuniquen els adolescents? 
Existeixen una infinitat de pàgines,
 programes i aplicacions, tan per a l’ordinador com per al telèfon mòbil
 i la tauleta, amb les quals la generació actual està en contacte amb la
 família, companys d’escola, professorat i les seves amistats. Cal 
remarcar que, per tant, les noves tecnologies estan presents en tots els
 àmbits de la seva vida.
Què passa si no se’n fa un bon ús?
Senzillament, parlaríem de pèrdua de privacitat, de contacte amb 
desconeguts, aïllament i, aspectes més greus, com el ciberbullying, el 
grooming què són conductes per part d’adults per guanyar-se l’amistat 
d’un menor, a través de falses identitats o mentides, per després abusar
 d’ell; o el sexting que és l'enviament de material pornogràfic i eròtic
 propi o de tercers a través dels dispositius mòbils.
Cal
 dir que aquestes conseqüències del mal ús de les noves tecnologies 
poden comportar tot tipus de patologies diverses: des de trastorns 
d’ansietat, trastorns depressius, addicció blanques a Internet, al mòbil
 o als videojocs, fins a trastorns del comportament. Així, la 
responsabilitat, d’educar i ensenyar als adolescents a usar aquestes 
tecnologies de forma correcta i donar-li un bon ús, és compartida. I 
entre qui es comparteix? Entre les institucions, l’escola i la família

Comentaris