16 d’abr. 2015

MÒBIL ABANS D´ANAR A DORMIR

Avui en dia, el mòbil és el nostre company o amic que ens permet comunicar-nos amb la resta d´amics, però no som conscients dels efectes negatius de mirar el mòbil abans d'anar a dormir.
Segons experts, "la pluja de fotons a la qual exposem els nostres ulls en mirar la pantalla" li diu al nostre cervell "que encara no és hora d'anar al llit". La llum que emet el mòbil provoca, entre altres efectes, que es deixi de secretar melatonina -hormona que intervé en la regulació dels cicles del son- i fa que ens quedem desperts fins més tard.

En aquest sentit, és molt  important descansar entre 7 i 9 hores cada nit. "Dormir fa que les neurones reposin i a més permet a les cèl·lules que les envolten netejar les toxines"

No dormir les hores que falta pot originar problemes d'atenció i memòria i pot alterar el metabolisme, augmentat les possibilitats de guanyar pes. La recomanació dels experts és senzilla: apartar-nos del mòbil una hora abans d'anar al llit i no mirar-lo més fins l'endemà.

N´hi han molts estudis que relacionen la irrupció de la llum elèctrica amb alteracions del ritme cardíac i les hormones, la diabetis o l'obesitat, aixì que recorda què 1 hora abans d´anar a domir desconecta dels wassaps, facebook i pantalles per tal de descansar bé.