31 de març 2015

NO ESMORZAR, ENGREIXA.

L'esmorzar és un dels tres àpats fonamentals del dia, i cada vegada detectem més propensió a saltar-se'l. Les motivacions són variades: una de les més curioses és que moltes persones consideren que no esmorzar els ajuda a aprimar-se. A vegades es fa com una pauta pensant que a aquesta hora es té poca gana i a més es vol perdre pes. No esmorzar és un greu error, i el que provoca en la persona que ho fa és més gana en les següents hores del dia, triar pitjor els aliments, tenir mals hàbits alimentaris, i fer que el cos es defensi d'aquest dejuni tan prolongat activant enzims o mecanismes d'acumulació de greix, com si hi hagués una alarma.
Si no s'esmorza baixa la glucosa a la sang, i hi ha menys combustible per enfrontar-se al dia, de forma que el rendiment és pitjor.
A l'esmorzar ha d´incloure aliments com làctics, oli d'oliva, pa, cereals, sucs de fruites, fruita, fruits secs o ous. Ha de ser, per tant, el primer pas d'una alimentació al més variada i equilibrada possible, que ha de ser el nostre principal objectiu. És important recordar que no hi ha aliments bons o dolents, sinó hàbits de vida saludables o poc saludables.
Cal fer un mínim de tres àpats, que serien esmorzar, dinar i sopar, i depenent de la persona pot ser convenient fer-ne quatre o cinc. Cal triar una pauta, però mai serà reduir a un o dos àpats, sempre són tres o més.