10 de des. 2014

MENJAR RÀPID

Cada vegada es fan menys àpats a casa. Aproximadament el 23% de la població dina o sopa fora els dies laborables, el percentatge es dobla els dies festius i es preveu que augmenti, sobretot a les zones urbanes. Sovint l'opció és un establiment de menjar ràpid o fast food, majoritàriament entre les persones joves d'entre quinze i vint-i-vuit, amb un nivell adquisitiu mig/baix.
L'alimentació de menjar ràpid té mala reputació, tant des d'un vessant gastronòmic com nutricional. Cal matisar aquest concepte perquè el menjar ràpid engloba moltes opcions diferents i la seva influència dependrà de la freqüència, la selecció i la complementació amb els altres àpats.

Recordeu:

El menjar ràpid sorgeix de les noves necessitats socials i de la influència de les modes i val la pena conèixer els avantatges i els inconvenients a l'hora d'incorporar-lo en els costums alimentaris individuals.

El menjar ràpid no significa necessàriament menjar escombraria. Una selecció adequada i una freqüència correcta el poden una oferta equilibrada.

El menjar ràpid mediterrani (entrepans, pizzes, coques, pites, tapes...) per les seves característiques nutricionals és més recomanable que l'anglosaxó, sempre que s'integri dins d’uns hàbits alimentaris saludables. Cal adaptar les quantitats a les necessitats de cadascú.

Les begudes que normalment acompanyen aquests tipus d'àpats acostumen a enriquir considerablement el seu valor energètic. L'aigua, o refrescos light, serien les opcions més recomanables.

Les amanides serien un bon complement a aquests tipus d'àpats per tal de millorar l'equilibri, ja que aquests locals no acostumen a oferir fruita fresca com a opció de postres.

El menjar ràpid té deficiències nutritives que cal compensar amb la resta d'aliments.

El menjar ràpid s'ha d'ingerir més a poc a poc, ja que a vegades el principal inconvenient no són els aliments sinó la rapidesa amb la que es menja.