6 de nov. 2014

NO PODEM ANAR A LA ESCOLA SENSE ESMORZAR

Esmorzar a casa abans d´anar a la escola  és molt important per tal d´assegurar que el cos rebi tota l´energia i els nutrients que necessita per funcionar correctament i per poder tenir un millor rendiment escolar així com també físic.
A més a més, no ens hem d´oblidar qde berenar a la escola així com tampoc de fer-ho quan ens ve l´hora baixa.

L´esmorzar complert està format per:
- Un làctic: iogurts, formatge... principalmetn amb un contingut baix en greix.
- Cereals: pa, torrades ( biscottes), cereals d´esmorzar que no continguin massa sucre, galetes Maria...
- Fruita: suc de fruita natura, fruita fresca..

A vegades, hi han adolescents aq ui els costa berenar a primera hora del matí perquè no hi estan acostumats o perquè no tenen gana. Davant d´aquestes situacions, és recomanable revisar el sopar de la nit anterior perquè pot ser ha estat massa abundant i encara estan plens i per això no tenen gana al matí. Una altra recomanació és començar a introduir aquest esmorzar completant només dos grups d´aliments (fruita+cerals) (làctics+ fruita).

Pel que fa a la brioixeria noha de formar part de l´esmorzar com a costum, sinó com a una opció molt esporàdica.