7 d’abr. 2014

CIBERADICCIONS

Les anomenades noves tecnologies afavoreixen un munt d’avantatges i ens faciliten l’accés a la informació i a la comunicació.

El més important però, és saber utilitzar-les de forma responsable, procurar aprendre a controlar el temps d’ús i tenir clar què vols i perquè les utilitzes.


Has d’evitar que l’ús es converteixi progressivament en un abús i finalment en addicció. Parlem de ciberaddicció quan l’ús abusiu d’alguna de les noves tecnologies ens afecta de manera negativa a la salut, això vol dir:
•    Perdre hores de son, canvis en els hàbits alimentaris
•    Fer servir les noves tecnologies com a mecanisme d’evasió o fugida de la realitat.
•    Perdre contacte – comunicació amb família i/o amics pròxims
•    Agressivitat
•    Deixar de banda altres coses importants, sovint comença un fracàs escolar.
•    Sentir malestar si no pots utilitzar alguna d’aquestes tecnologies (mòbil, ordinador,...)
•    Penses en utilitzar alguna de les noves tecnologies (jugar amb la Playstation, fer servir el mòbil,...) quan estas fent altres coses que també t’agradaven.
•    Amagues el temps que dediques a fer aquestes activitats.
•    Et pren temps de relació, activitats socials, comunicació

Si creus que tens problemes en aquestes qüestions, perquè hi dediques massa temps, esforços, pensaments o diners, potser està apareixent una dependència. Sol provocar canvis emocionals, socials i físics que s’acumulen i augmenten mentre es manté l’activitat que genera la dependència.


SOLUCIONS:
-    Canvi d’hàbits, disminuir progressivament el temps dedicat a l’addicció, buscar noves alternatives, fer esport, fer activitats socials, augmentar la comunicació familiar.
-    Aprendre a controlar el temps d’ús i el contingut que hi trobes.
-    Desconnectar quan aconsegueixes el que vols.