30 de set. 2013

FES ESPORT, MOLTS BENEFICIS

La pràctica esportiva té un efecte positiu sobre la salut mental ja que produeix l´alliberament d´endorfines, i aixó porta a la reducció de l´ansietat, la depressió i l´estrès. Qualsevol tipus d´activitat, sigui d´alta o baixa intensitat, allibera substàncies que actuen directament sobre el cervell produint una sensació de relaxació i benestar. A més, disminueixen el llindar del dolor, generant analgèsia i sedació. Gràcies a aquests "analgèsics naturals" o "hormones de la felicitat" podem aguantar més hores l´esforç sense percebre la sensació de dolor muscular i fatiga.
No obstant, la endorfina no són les úniques responsables de la millora de l´estat d´ànim. Després de fer exercicis o esports extrems es provoca l´alliberament de neurotransmissors, com la serotonina, dopamina i noradrenalina. Aquestes són les encarregades d´adaptar al nostre cos per a l´exercici, produint un augment de la glucosa sanguinea i muscular, de la freqüencia cardiàca, respiratòria i dil.latació de pupil.les.
La dopamina pot arribar a crear benestar i una addició positiva a l´exercici físic.També se sap que estan implicades en les emocions. També diferents estudis han demostrat la influència de l´exercici sobre aquests neurotransmissors cerebrals que, a més, estan associats a l´emmagatzamatge i recuperació de la memòria i amb l´estat d´ànim. Aquests estudis suggereixen que l´exercici habitual pot generar canvis estructurals permanents al cervell.. També l´augment de la temperatura corporal pot portar una relaxació i a un millor estat d´ànim.