11 de nov. 2011

ALIMENTACIÓ I ESPORT

Cuidar l'alimentació, fer esport de forma regular, abandonar hàbits perjudicials (tabac, alcohol...) i disposar de temps lliure per a un mateix, són alguns dels propòsits que solem plantejar-nos al començament de cada nou any.
Una forma d'aconseguir-ho és fer esport. L'esport no només ens ajuda a mantenir-nos en bona forma i a garantir un bon to muscular i el manteniment dels ossos, sinó que, a més, és una forma excel·lent de prevenir malalties. I si a l'hàbit esportiu sumem una alimentació sana i equilibrada, els resultats són encara més beneficiosos: en el pes, en la tensió arterial i la circulació; en el colesterol, els greixos i els nivells de sucre a la sang, o en el risc de les malalties de la civilització (obesitat, malalties cardiovasculars, diabetis...). Així mateix, la combinació d'esport i dieta saludable ens ajuda a aconseguir una sensació de benestar i a eliminar la tensió i l'estrès.
Per això són especialment recomanables els esports que, amb una pràctica regular, permeten augmentar-ne progressivament la intensitat i exercitar grans grups de músculs durant almenys una hora: caminar, córrer, esquiar (esquí de fons), fer gimnàstica de manteniment o aeròbic, caminar en bicicleta... El fet que en l'exercici d'aquest tipus de disciplines esportives es consumeixin reserves de greix com a combustible energètic, explica els avantatges que la seva pràctica habitual té per a la salut.