11 d’ag. 2021

HIGIENE POSTURAL. CUIDA L´ESQUENA


Fa mal la esquena? la motxila va massa carregada? Et donarem una sèrie de consells per evitar aquests molestos mals d´esquena:


# Mantenir-se actiu: l'exercici escàs i el sedentarisme és una de les causes més habituals del dolor d'esquena.
# Ajustar bé la motxilla: la motxilla ha de ser lleugera (no més del 10% del pes corporal) i ha d'emportar-se amb totes dues anses posades i per sobre del maluc.
#Asseure's segons la regla del 4: l'esquena ha d'estar recta, pegada al respatller de la cadira, els peus recolzats en el sòl i els genolls a 90è.
# Usar bé l'ordinador: és millor asseure's en una cadira que en el sofà i tenir l'ordinador sobre la taula amb la pantalla a l'altura dels ulls i a una distància aproximada de 45 cm. Cal tenir els colzes fets costat a 90è i les espatlles relaxades.
# Dormir amb dos coixins: l'ideal seria de costat amb les cames flexionades o boca amunt amb un coixí sota els genolls. Cal intentar evitar dormir boca avall.
# Evitar “tirar-se” en el sofà: convé a més aixecar-se amb l'esquena recta, ajudant-se del reposabraços si fos necessari.
# Vigilar la postura en estar dempeus: evitar estar molt recte o molt inclinat cap endavant. El millor seria canviar el pes d'un peu a un altre de tant en tant, o tenir un peu enlaire, sense estar aturat molt temps.