29 de març 2021

BEURE ALCOHOL SENSE MAL ROTLLO

Beure o no beure és una decisió que cada persona ha de prendre de manera individual; és a dir, ningú no ha d’influir en aquesta decisió igual com d’altres que es prenen a la vida.

En segon lloc, és important que abans de fer-ho t’informis bé ja que, per desconeixement, pots córrer certs riscos innecessaris.

En tercer lloc, sigues prudent. Igual que quan puges a una moto o a un cotxe i et poses el casc o el cinturó de seguretat, o quan mires abans de creuar un carrer, et rentes les mans abans de menjar o t’abrigues quan fa fred, si es beu és important ser prudent i prendre algunes precaucions:

  • Pren amb calma cada beguda. Com més ràpid beguis, més possibilitats hi ha que et senti malament.
  • Intercala begudes sense alcohol.
  • Recorda que no es recomana beure les begudes destil·lades al mateix ritme que les fermentades perquè les destil·lades porten més alcohol que les fermentades.
  • Porta sempre els comptes de les begudes que has consumit. Si perds el compte significa que t’has passat.
  • No beguis amb l’estómac buit ja que és més probable que et senti malament.
  • Evita conduir o pujar al vehicle que porti algú que ha begut.

I finalment, tingues present que a la ciutat de Barcelona hi ha una Ordenança Municipal que prohibeix el consum de begudes alcohòliques a la via pública. Fer-ho es considera com una falta lleu que se sanciona amb una multa.


 

15 de març 2021

DROGUES.  GUIA DE CONSULTA 

Parlem sobre drogues: potser et venen al cap substàncies ben comunes en la nostra vida quotidiana com el tabac i l'alcohol. Potser imagines substàncies que sovint es consumeixen en entorns de festa, com les pastilles o la coca. O, més aviat, ho relaciones amb les drogues típiques de les pel∙lícules com l'herba o l'heroïna? 

De drogues n'hi ha moltes i provoquen efectes molt diversos. Si t'ha passat pel cap consumir‐ne alguna, o si tan sols tens curiositat per saber millor de què va tot això, aquesta guia et pot servir per resoldre alguns dubtes: com ens afecten l'alcohol, el tabac i altres drogues, les diferents addiccions que se'n deriven, quins senyals d'alarma t'ajudaran a detectar una dependència o una intoxicació, com reaccionar i prevenir i els recursos als quals pots recórrer si tu o algú del teu voltant es troba amb aquest problema. Drogues. La guia que agrairàs al dia següent.

https://www.cjb.cat/wp‐content/uploads/2020/11/DROGUES‐Guia‐agrairas‐al‐dia‐seguent.pdf




2 de març 2021

TRIST, CANSAT, DESMOTIVAT?

Portes uns dies moix, xafat o trist? És normal. La pandèmia ens afecta a tots de maneres diferents, i no hem d’oblidar-nos de nosaltres mateixos, encara que amb tot el que està passant, sigui difícil. És per això que avui et t’expliquem uns quants hàbits que t’ajudaran a tenir cura de tu mateix i, fins i tot, a pujar la teva autoestima.

Mira’t al mirall

Cada matí, quan et llevis, obliga’t a posar-te davant del mirall i, abans que arribi una possible allau de defectes que et veus, busca com a mínim tres coses boniques que vegis. Si ho vas treballant, a poc a poc la balança s’acabarà tombant cap al cantó bo, ja ho veuràs.

Organitza’t

Pots escriure un diari al final del dia o comprar-te una agenda i revisar allò que has de fer durant el dia. Sembla una tonteria, però tatxar tasques del nostre dia a dia un cop estan fetes és d’allò més satisfactori que hi ha. 

Busca alguna cosa que t’agradi molt, i dedica-hi tot el temps que vulguis

No cal que sigui un hobby molt transcendental ni que t’obliguis a fer-ho. Potser descobreixes que t’agrada molt fer sudokus, o buscar informació sobre balenes blanques, que ets molt fan dels drames de Netflix, o que vols començar un hort. Segur que hi ha alguna cosa que et fa sentir còmode i tranquil. Centra’t en això!

Tingues en compte el teu cos

Una mascareta de tant en tant, prendre el sol, fer una mica d’esport… Dedicar-te temps a tu mateix i al teu benestar físic no és cap pecat. IMPORTANT: Fes-ho sense pressions. L’objectiu no és fer l’operació bikini de cara a l’estiu, sinó sentir-nos bé amb nosaltres mateixos. Això és del que t’has de cuidar.

Accepta allò bo que diguin de tu

Has fet un treball i t’han posat bona nota? Pat-pat a l’esquena. Avui t’has mirat al mirall i estas guapíssim? Doncs encara millor. Intenta creure’t el que els altres et diuen que és bo, i intenta trobar espais per tirar-te unes quantes flors a tu mateix, també.

Agafa estones de pausa

I no d’aquelles fake, que duren cinc minuts com a molt i en les que no desconnectes, sinó de les de veritat. És el típic consell que t’han donat tota la teva vida i que no segueixes però és important per quan tenim el cervell completament exprimit i necessites pensar en una altra cosa.