INTERNET I ADOLESCENTS

Una hora i mitja al dia. És el temps que passen els adolescents espanyols a les xarxes socials. No és una enquesta. És la dada real d'una empresa contractada per pares per saber què fa el seu fill assegut tanta estona al davant de l'ordinador. On passen més temps és a Tuenti, que s'emporta la palma en l'interès per la xarxa de nens i adolescents. Al darrere hi ha Facebook.
La mitjana diària de navegació del 2009 entre els nens i els adolescents de vuit a 16 anys era d'una hora i sis minuts, dels quals 53 corresponien a xarxes socials. A partir del començament del 2010, la navegació arriba a una hora i 55 minuts, dels quals les xarxes socials ocupen una hora i mitja.
Aquestes dades se sumen a les d'un informe elaborat per la London School of Economics per a la Comissió Europea, que va revelar que el 8% dels nois espanyols s'han citat en la vida real durant els últims 12 mesos amb gent que només coneixien a través d'internet.
En els cinc milions de pàgines monitoritzades per l'empresa els últims dos anys hi ha poques webs infantils i educatives. La classificació de les 10 més visitades és encapçalada per Tuenti i Facebook. Les segueixen Google, Youtube, el correu de Yahoo i Gmail. A continuació apareix la primera pàgina de jocs, Minijuegos, a la qual segueixen les pàgines del diari Marca, el canal de dibuixos animats Cartoon Network i Megavideo.
A la pràctica els joves utilitzen poques pàgines per estudiar. El 70% del temps el dediquen a les xarxes socials, el 9%, a buscadors diversos i el 13%, a vídeos.
Violència, sectes, anorèxia i bulímia són els temes més seleccionats pels progenitors a l'hora de posar nom a les seves preocupacions pel temps que els seus fills passen al davant de l'ordinador. «Les nenes afectades per anorèxia o bulímia estan creant unes comunitats en què elles mateixes s'incentiven i es motiven. Fan carreres.
 

Comentaris